La 1.05 sans les changements des Carrières
Mark Jacobs annonce que les changements des carrières, qui devaient constituer le point fort de la version 1.05, seraient reportés à la version 1.06 suite aux remontées du serveur de tests.
Mark Jacobs s'exprimait hier sur les forums VN Boards et y a ouvert un fil pour évoquer ces questions.
Dans le message d'ouverture, il commence par expliquer que le serveur public de tests à parfaitement rempli son rôle puisqu'il a montré qu'une partie des changements dont l'idée avait été lancée par Mythic pour la version 1.05 (voir les notes du patch), en particulier concernant les carrières, n'allait pas pour les joueurs dans la bonne direction.
Cela lui sert à expliquer le report des dispositions relatives aux carrières à la version 1.06, puisque les modifications des carrières continueront d'être testées sur le serveur dédié à cet usage. La version 1.05, qui sera mise en place lors du lancement de l'événement Heavy Metal, ne sera donc pas le gros patch annoncé, d'autant qu'un certain nombre de dispositions prévues pour la 1.05 ont d'ores et déjà été implémentées durant la semaine passée lors d'une série de mini-patchs, WAR étant désormais en 1.04b (elle-même amendée plusieurs fois).
Rappelons que ce report n'est pas une immense reculade : outre le fait qu'une partie des changements prévus pour la 1.05 ont déjà été mis en place, il faut garder en mémoire qu'à l'origine, les gros changements des classes ne devaient intervenir qu'en version 1.1 (version qui, en théorie, verra en décembre l'arrivée du Garde noir et du Chevalier du Soleil flamboyant).
Certaines dispositions annoncées pour la 1.05 pourraient être abandonnées ou sérieusement revues, même si rien n'est encore complètement sûr. Cela concerne des points plutôt contestés :
- Pour les Brisefers, le système de rancune ne serait plus modifié (il s'agissait de faire en sorte qu'elle monte moins vite qu'actuellement, mais les modifications proposées apparaissaient à beaucoup comme une façon de rendre inutilisable le système de rancune). Le système de rancune devrait être modifié en 1.06 mais moins violemment que prévu.
- Pour les soigneurs, les sorts de HoT (Heal over Time, des soins périodiques) ne devraient pas voir leur puissance réduite. Le temps d'incantation des autres soins (les HoT étant en général des instantanés) devrait toutefois être légèrement réduit, comme prévu. En effet, de nombreux joueurs estiment que la puissance des soins n'est déjà pas suffisante par rapport aux dégâts reçus et qu'il y avait là un sérieux coup porté à une puissance de soin déjà chancelante.
- Enfin les sorts de DoT (Damage over Time, dégâts périodiques) des Sorciers flamboyants et des Sorciers Elfes noirs ne devraient quant à eux pas être rendus plus puissants tant que l'impact de ce "up" ne sera pas convenablement cerné. Les dégâts de ces classes sont déjà considérés comme étant beaucoup trop importants par une partie de la communauté, surtout au regard de leurs autres compétences.
La version 1.05 expurgée sera donc mise en ligne sur l'ensemble des serveurs Mythic dès demain (voir les notes de patch - en anglais - à la fin de cette actualité), avec le lancement de l'événement Heavy Metal. Par conséquent, elle arrivera sur les serveurs européens gérés par GOA dans la journée de jeudi selon toute vraisemblance.
Folks,
When we launched our Public Test Server last week our goal was to create a place where we could test and iterate on ideas/initiatives/fixes with our subscribers in a non-LIVE environment. Our plan was that no patch would make it through the PTS until we were sure that it was tested thoroughly and properly. Patch 1.0.5 (Combat and Careers) is a perfect example of how this system is supposed to work. Thanks to the data and feedback we’ve gathered over the last week we are going to make some major changes to 1.0.5. First, the Combat and Careers portion of the patch is being moved to 1.0.6. We have made enough changes that we have decided to let them stay on PTS a while longer for additional testing. As I’ve said before, we will not rush these changes on to the LIVE servers until we are sure that they have been thoroughly tested and that the changes are working the way that the designers planned. It was evident throughout the testing process that some of the changes needed to be reconsidered and some changed outright. Thus and secondly, we are making the following changes to certain careers:
1) For our Ironbreakers, this means more time to assess the impact at our proposed changes to the Grudge mechanic to IBs in RvR. When patch 1.0.6 goes up on Deathsword, we will have an updated version of the grudge mechanic. As of now, this will result in IBs having decay beginning at 15 seconds as well a much slower loss of grudge per second than originally planned. Over the course of 1.0.6 on the PTS, we will continue to look at this mechanic and see if we have to add some additional time to the beginning of grudge decay.
2) For our healers, we are going to keep the decrease in cast time for the “big heals” but we are reverting the changes to the HotS back to their current LIVE status. Given the changes and general increases to most careers’ DOTs, keeping healers’ HOTs where they are currently is the more prudent path. As we continue testing with 1.0.6, this may change but for now we want to spend some more time running the numbers before we make any additional changes to our healers.
3) Sorcs/BWs will not have any buffs to their DOTs until we can gather more data on the long-term impact of these DOTs.
4) We are looking at several interface changes geared to make target selection, spell-casting, etc. easier and more reliable especially in RvR.
Those are some of the biggest changes to the “Combat and Careers” portion of 1.0.5. Additionally, 1.0.5 will now focus on the “Heavy Metal” event that paves the way for the introduction of the Blackguard and the Knight of the Blazing SUN as well as a few other changes including fixes/improvements to our Realm War system. We expect to deploy 1.0.5 tomorrow to our LIVE servers. Once that is done, version 1.0.6 will be deployed to our PTS with all the current C&C changes. Additionally, 1.0.6 will also provide an opportunity for testers to get a sneak peek at those two new careers. So, please, keep signing on to our PTS and help us gather the data we need to ensure that the changes we are making are what we intend them to be, a series of necessary and balanced steps to improve balance among the careers. As always, I thank you for your patronage and support of WAR.
Mark
Mark Jacobs s'est ensuite exprimé à plusieurs reprises sur le même fil des VN Boards pour donner quelques explications à ce changement de programme.
Dans son dernier message, il explique que tout cela n'est pas basé uniquement sur la lecture des forums (comme les VN ou WarhammerAlliance), en somme que Mythic ne cède pas devant ce que l'on appelle couramment les "whines" (ou "ouins-ouins").
Il s'excuse également du manque d'attention porté à la communauté européenne et semble sous-entendre qu'il y aura peut-être quelques changements à ce sujet dans les semaines à venir.
Enfin, concernant la 1.06, il reste assez vague : la date de sortie dépendra des tests. Mark Jacobs indique aussi que tout ce qui concerne l'équipement (l'équipement de haut niveau n'étant que partiellement implanté et de nombreuses incohérences pouvant être relevées quant aux bonus apportés) et le RvR ouvert est une priorité et que Mythic travaillera sur ces points dès que possible, mais qu'il semble difficile de faire de gros changements avant début décembre en raison du calendrier.
Folks,
A few quick things then I'm off to dinner.
1) The changes to 1.0.5 are not a direct result of the Vault, WHA or any one source of feedback. As I've said from the beginning, we are taking feedback from a lot of different sources. Listening to the Vault as our exclusive source of "What do we do next?" would be as foolish as ignoring it totally.
2) As to our EU players, I know I've been rather quiet regarding Europe lately and I apologize for that but know that it isn't because we aren't paying attention or don't care what is going on there. When we signed the deal with GOA we were assured that our European customers would be treated in the same way as our North American customers. We are aware of the issues that have been raised here and in other places. And that's all I can say on that subject for now.
3) As to 1.0.5 and 1.0.6, I wish I could say that 1.0.5 had a lot of the good stuff from 1.0.6 but it is going to take a little longer to get the C&C stuff LIVE. It has become such a huge patch that separating even just the bug fixes from 1.0.6 and putting them back into a new 1.0.5 would mean that the "Heavy Metal" event would have to be delayed. And since the HM event is the key to getting the Blackguard and the Knight of the Blazing Sun in the game, we don't want to delay it. We'll get 1.0.6. LIVE as quickly as possible but again, since it's the C&C patch, it needs to be done right the first time.
4) As to things like itemization, oRvR, etc., those are big priorities as well and I plan on talking about what we are doing already and what we are planning on doing down the road soon. I had hoped to do it this week but it will probably happen next week due to me being at EA meetings this week in LA.
Mark
Pour conclure, comment interpréter ce report ? Il y a deux façons distinctes de voir la chose.
Pour certains, cela montre que l'équipe de Mythic ne sait pas trop où aller et navigue à vue sans plan d'ensemble : des idées sont lancées, on teste les réactions et on décide en fonction. Bref, rien de très positif.
Pour d'autres, plus habitués peut-être à la façon de faire de Mythic, c'est déjà une avancée notable par rapport à ce qui se faisait pour Dark Age of Camelot, à savoir : on fait des modifications sur les classes "à la hache" (qui sont parfois loin de "l'équilibrage"), puis au patch suivant on revient complètement dessus en faisant l'inverse après les incendies qui s'allument sur les forums. En somme, ce report n'est pas forcément une mauvaise chose, s'il permet de ne pas retomber dans ces travers grâce à des tests plus poussés.
Addendum : les notes de la version 1.05 en anglais.
A noter : une modification du mécanisme de contrôle des zones en Tier 4 et une amélioration du système de collisions.
Highlights
General changes and bug fixes
- With 1.0.5 comes The Heavy Metal event! Fight and adventure for your chance to play the Knight of The Blazing Sun and The Blackguard before anyone else!
- Character collision in RvR has been improved. Players should no longer move sporadically when being blocked by another player.
- Players who go AFK while in Public Quest areas or during keep sieges will no longer receive contribution credit toward those encounters.
Realm vs Realm
- There were some instances in which the reticule for ground-target-area-effect abilities was allowing these spells to be cast in areas which were not originally intended. This has been adjusted.
- Several issues have been addressed that previously allowed players to get to locations they were not supposed to be able to reach.
- Players will no longer appear mounted when they are not.
Warhammer Online website
- Fixed several issues that caused the User Interface to display improper Zone Control information. Objectives and Keep icons as well as the Zone Control bar will now properly display the status of contested zones in Tier 4.
- Tier 4 Zones: Based on player feedback, we have reduced the number of Scenario Victory Points required for Zone Control. Also, Battlefield Objectives and Keeps are now worth more Victory Points, and capturing a T4 zone can be accomplished more quickly than before.
- The Realm WAR offers many new features to help you stay in the game even when you can't login! Check out the changes for yourself and visit realmwar.warhammeronline.com.
- Fixed Leaderboard Weekly calculations to correctly represent the current leaders. Weekly Leaderboards are calculated every Monday at 5:00 AM EST.
- Changed Realm War section of the web site to reflect new navigation options.
- Added Realm War selection page with server status and direct links to RvR Racial Pairing pages of each server.
- Racial Pairing pages display current status and level of each city, status of the Tier 4 campaign, and victory point sliders for each zone.
- Added maps of each zone focusing on RvR lakes with the status of each objective and keep, as well as Guild keep ownership, and when the keep was last taken.
- Provided a Campaign status pop-up so players can keep a discrete tab on the progress of the war on their server.
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